طرح گشت مشترک بازرسی قرارگاه امنیت غذایی به همت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و سازمان صنعت ومعدن، بسیج اصناف وتعزیرات حکومتی از امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه در استان آغاز شد.

 مدیرکل سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در حاشیه آغاز این طرح گفت: باتوجه به نزدیک شدن به ایام عید، طرح گشت مشترک قرارگاه امنیت غذایی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه در استان آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

عباس مویدی گفت: ۳۷ اکیپ مشترک در بندرعباس و شهرستان‌های مختلف هرمزگان با همکاری سازمان صمت، بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی و همه کسانی که نه نوعی در بازار نظارت دارند، در این طرح در جهت تامین کالای اساسی و همچنین کیفیت و قیمت مناسب کالا با سازمان جهادکشاورزی همکاری دارند.

او گفت: این اقدام در راستای رسیدن تامین محصولات و تولیدات غذایی با کیفیت و قیمت مناسبت به دست مصرف کننده واقعی و درجهت نظارت بر بازار تدارک دیده شده است.

پاسخ‌گویی سریع به مردم با اجرای گشت مشترک غذایی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: امروز آغاز طرح مشترک دستگاه‌های نظارتی استان در حوزه بازار اعم از سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با همکاری و هماهنگی مجموعه بسیج اصناف را شاهد هستیم که امیدواریم این هم افزایی امنیت بیشتری برای شهروندان در حوزه تامین کالا‌های اساسی در ایام عید و ماه مبارک رمضان را به همراه داشته باشد.

خلیل قاسمی گفت: شرایط بازار به لحاظ موجودی کالا و فراوانی اش بسیار مطلوب است و این کار می‌تواند این امنیت را در سراسر استان در حوزه اقتصادی و بازار به دنبال داشته باشد.

قاضی تعزیرات حکومتی و نماینده ویژه تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز گفت: در این طرح امنیت غذایی که سازمان جهادکشاورزی و صنعت و معدن و تجارت استان اقدام به اجرای گشت همه‌جانبه به محصولات کشاورزی دارند، نظارت قضایی تعزیرات حکومتی نیز انجام می‌گیرد که با همکاری و تعامل بیشتری در این خصوص انجام دهیم.

حسین طالبی گفت: امیدواریم بتوانیم با برپایی این طرح مهم قیمت‌ها را کنترل کرده و از تخلفات اقتصادی در آستانه نوروز جلوگیری کنیم و شاهد آرامش نسبی در بازار باشیم.

گشت مشرک امنیت غذایی، بازار هرمزگان را رصد می‌کند

دادستان مرکز استان هرمزگان نیز گفت: گشت مشترک امنیت غذایی در جهت مقابله با کم فروشی، تقلب و گران فروشی به رصد بازارمی پردازد و در صورت لحاظ این موارد سریع به مراجع قضایی همچون تعزیرات گزارش می‌شود.

علیرضا احمدی منش گفت: ۳۷ گشت مشترک بین جهاد کشاورزی، صمت، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی راه‌اندازی شده که ۲۲ مورد از این گشت‌ها مختص مرکز استان شهر بندرعباس است.

او ضمن قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در این طرح نظارت دارند، بیان کرد: دادستانی مرکز استان نیز در کنار این طرح و در برخی از گشت‌ها در اماکن حضور پیدا کرده و نسبت به رصد موضوعات و تخلفات اقدام می‌کنند.

توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد به قیمت مصوب دولتی

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: در راستای رفاه حال مردم و تنظیم بازار، از یکماه گذشته تاکنون گوشت منجمد با قیمت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و مرغ منجمد با قیمت ۴۳ هزار تومان در فروشگاه‌های منتخب سطح استان درحال توزیع است.

جامعی گفت: این طرح به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز داشته باشیم و تقاضای عرضه بیشتر هم درحال پیگیری هستیم و تقریبا ۷۵ تن گوشت منجمد در حال ارسال به استان است.

اوگفت: در بحث تامین شکر و برنج نیز هیچ محدودیتی در ماه مبارک رمضان نداریم و هم اکنون این کالا‌های اساسی در نمایشگاه سه راه جانبار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاون روستایی در حال عرضه است.

این مسوول گفت: ۱۰ غرفه در نمایشگاه سه راه جهان‌بار بندرعباس به عرضه مستقیم گوشت قرمز و مرغ و ۱۰ غرفه نیز به عرضه برنج و شکر به قیمت مصوب دولتی می‌پردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.